Lalla i London

2013-11-02
12:14:43

Äntligen helg!
Glad som en lärka, för det är min lediga helg (den första av två innan jul...)
 
Denna vecka har jag haft besök från Sverige. Therese + delar av hennes goa familj kom till min stad och vi passade på att hänga lite. På måndagen blev det middag i Kilburn, på onsdagen heldag på Oxford Street, en after shopping-pint på Waxy O'Connors och en sen sightseeingpromenad förbi Trafalgar Square, Big Ben och London Eye. Har en liten rutt som jag brukar gå, då folk som inte varit i London får se en massa "måste-sevärdheter" på ett snabbt och lätt sätt. Guidar er gärna ;-)
 
Faktum är att jag skulle kunna tänka mig jobba som guide. Tycker att det är roligt att lära mer om olika saker och har (som ni vet, ni som känner mej) inget emot att prata inför folk. Har en del idéer, men frågan är hur man överlever på det?! Får nog fundera vidare. Kanske ett deltidsjobb vore grejen, så kunde jag kombinera det? Vad tror ni?
 
 
Waxy's (där jag åxå hade mitt födelsedagskalas förra året)
 
Taggar: guide, jobb, pub;

Kommentarer:
#1: Peilla

Loooove Waxy's!!

2013-11-03 @ 10:32:50
#2: Peilla

Loooove Waxy's!!

2013-11-03 @ 10:32:51
#3: Jessica

Låter jobbigt med endast två lediga dagar före jul, men arbetsvillkoren är väl inte som i norden gissar jag. Jag tycker absolut du ska satsa på att bli guide, kör på det!

Svar: Har fler lediga dagar, men sista lediga helgen den som kommer nu. Va kanske lite oklar där :-P
Lalla i London

2013-11-10 @ 08:55:32
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: