Lalla i London

2013-11-28
19:40:00

Hej tomtegubbar
I lördags var jag och två svenska pinglor på julmarknaden i Svenska Kyrkan. Kunde inte missa tillfället att få äta lussekatter minsann. Rent generellt är jag ju något av en julmarknadsperson, då jag gillar maten, godiset, pysslet och allt runt omkring, så jag var jätteglad då jag insåg att jag skulle vara ledig och kunna gå.
 
Självklart klämde jag i mej både julmust, saffransbulle och pepparkakor. Passade även på att köpa lite svenskt bröd så jag slipper toast några dagar (ja, jag saknar redigt matbröd och är usel på att baka) och - hör och häpna - ett paket jordgubbskräm. Har väl aldrig direkt varit nån krämälskare, men typ dagen innan julmarknaden drabbades jag av en oförklarlig längtan efter just jordgubbskräm. Kom på att det kanske skulle vara en trevlig variation på min kalla lunch (och för att utveckla detta sidospår så är det så att vi inte har en micro i lunchrummet i min ordinarie butik och jag är rätt så trött på sallad ôm en säjjer så...)
 
Kikade lite på julpynt och annat och hade en trevlig dag med vännerna. En tur till High Street Kensington för inköp att julsaker från Butlers och ett par varma fleecejackor på H&M gjorde dagen komplett innan jag drog hem till mej igen.
 
 
 
 
 
Taggar: London,, advent, jul;

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: