Lalla i London

2013-11-26
22:40:00

Hemma på slottet
Haha, jag är visst lite sparsam med inläggen i bloggen...
 
Nu har jag iallafall flyttat in i mitt nya hem och dessutom hunnit bo in mej lite. Har fått saker och ting på plats och nu känns det som mitt!
 
Veckan innan jag flyttade tog jag en tur till IKEA då jag kände att jag behövde en hylla till förvaring + lite andra grejer. Som vanligt fick jag med ett par extraprylar hem, men det va inte så illa som det kan va iallafall. Till viss del berodde det kanske på min irritation över att mitt presentkort försvunnit. Spårlöst borta är det. Det som jag sparat på och tagit med mej nu för att jag verkligen skulle komma att behöva det. Surt som räven tydligen sa...
 
Handlade iallafall och med den stora, blå IKEA-kassen blev det TIO kassar och väskor som skulle fraktas från min väns lägenhet. T-I-O!!! Och då hade jag redan dragit dit två resväskor och en stor kasse. Visserligen var det inte bautagpåsar/väskor, men ändå. HUR har det gått till att jag redan samlat på mej så mycket saker? Plus att jag hade hyllan, en spegel och en liten minibyrå som jag fått från jobbet. Är förvånad (och smått imponerad...) själv.
 
Jaja, nu är jag iallafall på plats, mina nya flatmates är snälla och förutom två saker är allt rätt så bra. Det som inte är helt perfekt är två vanliga, engelska problem: Det är ganska kallt i lägenheten (isolering är ett koncept som de inte riktigt fattat i det här landet) och det är oerhört lyhört (just det, isoleringen är dålig...). Min granne har till exempel fet motorcykel som hen startar halv sju varje morgon och jag hör när folk knallar förbi i högklackade skor (nej, jag skämtar inte). Dessutom verkar de ha nån morgonflygrutt som går ganska nära huset. Men annars är allt bra! ;-)
 
 
Japp, så här ser det ut, mitt fantastiskt stooora rum. Kan det va 7 kvadrat kanske? 8kvm med garderoben? Lägg märke till två viktiga saker: 1. Så städat det ser ut (än så länge) och 2. att jag har köpt en fint adventsstjärna på IKEA. Eftersom engelskmän inte fattar det här med adventsbelysning så är det ingen som ojar sig över att jag plockade fram den en vecka för tidigt. Mina flatmates tyckte tvärtom att det va en cool lampa. Yes, thank you very much.
 
Så, nu kan ni komma och hälsa på (men bara en i taget och det blir nog madrass i vardagsrummet...)
 
 
 
 
Taggar: London,, advent, flatshare, flytta, jul;

Kommentarer:
#1: Peilla

Vad mysigt det ser ut. Onskar jag kunde komma och halsa pa. Kram

Svar: En vacker dag så är du här ;-)
Lalla i London

2013-11-26 @ 22:50:17
#2: Jessica

Så mysigt du har det i ditt lilla rum!

Svar: Ja, det är litet men trivsamt :-) ...fast lite lustigt är det allt att jag flyttar till mindre och mindre när de flesta andra byter till större hem istället haha
Lalla i London

2013-11-30 @ 08:42:38
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: