Lalla i London

2013-10-25
22:45:36

Fredagskväll...
...och jag softar hemma. Ska ju jobba imorrn igen.
 
Det här med att jobba en massa helger är inte nått som jag är en stor fan av. När jag blev erbjuden jobbet så utlovades en jobbhelg, en helg med jobb lördag eller söndag och en helledig helg. Well, bullshit. Jag har jobbar på företaget i fyra veckor, kommer jobba min tredje hela helg nu och har bara två lediga helger innan jul. Inte som avtalat nej... Och det är tydligen samma sak för alla, åtminstone den nyanställda halvan av personalen. VI har alla fått samma löfte och ett helt annorlunda schema. Hm, jaja...
 
En annan sak som är annorlunda är lönen. Jag vet ju sen förrut att de betalar dåligt inom handeln och jag tjänar mer än de flesta andra i den här branchen, men jämför mina 90:- i timmen mot det man tjänar i Sverige... Det är väl inte ens ingångslön? Och OB-tillägg finns inte alls. Tjänar precis lika mycket en lördagseftermiddag (då vi förresten stänger "redan" kl 19) som en tisdagsförmiddag. Men, men, jag får iallafall erfarenhet från London och förhoppningsvis nån slags kontakt som kan komma till användning.
 
Well, jag har ett jobb och kan stanna i LONDON åtminstone ett tag :-)
 
 
 
Taggar: London,, jobb;

Kommentar:
#1: Jessica

God morgon!
Ja, visst suger det att handelsbranschen har så låga löner? Nio euro i timmen är väl en ganska normal ingångs lön i Finland skulle jag tro.
Men som sagt, du får ju vara i LONDON och förhoppningsvis hittar du nytt jobb så småningom. Håll ut och glöm inte att NJUT (helgjobb eller inte)!

2013-10-26 @ 08:20:31
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: