Lalla i London

2014-02-09
15:01:00

Celebrations
Japp, det har klagats lite för att jag är så dålig på att uppdatera. Blir nog aldrig någon bloggdrottning, men här får ni iallafall ett litet inlägg:

Förra helgen hade jag besök från Sverige. Jessica kom på fredagskvällen och sen var det full rulle i drygt två dygn, med mjukstart på puben redan samma kväll.

Lördagen blev en shoppingdag - Primark och Victoria's Secret fanns såklart på programmet som alltid när man har besök :-) Hem och svida om och ta ett glas champagne innan vi drog på restaurang. Trots att vi va ganska försenade i schemat fick vi vårt bokade bord på Roadhouse i Covent Garden. Dagens tips: Hade bokat genom toptable.co.uk och fick ett erbjudande om 50% på all mat. Helt klart otroligt prisvärt! Supergo mat, american style, restulterade i två proppmätta brudar. Stället i sig är en partyklubb (har varit där på kalaserande några gånger i mina yngre dar...) och musiken därefter. Inget för en romantisk middag men det är helt okej att äta där om man är i party mode. Avrundade kvällen med en tur till the Blues Kitchen i Camden, då de bjöd på lite lördagsrockabilly.

På söndagsmorgonen va vi uppe och hoppade tidigt igen. Tog tuben till Westminster och min vanliga guiderunda, fast körde den baklänges den här gången. Bättre så faktiskt - kanske ska göra så varje gång istället!? På Trafalgar Square väntade tusentals människor på att den kinesiska nyårsparaden skulle börja, men eftersom vi hade lite kort om tid skippade vi det. Lunch, lite mer shopping och sen Madame Tussauds var vårt nästa mål. Det är ju inte så länge sen jag var där, men det är ändå roligt :-) Sen blev det middag och en tur till Piccadilly Circus innan vi med trötta fötter (iallafall jag...) åkte hem igen.

TACK Jessica för en otroligt rolig helg!

 
 

 
 
Taggar: London,, guide;

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: