Lalla i London

2014-02-20
23:55:57

La det swinge
Wohooo!
 
Ni som känner mej vet nog kanske hur ogärna jag dansar. Förr skuttade jag gärna runt på dansgolvet, men nånstans för x antal år sedan så tappade jag takten och hittade den inte igen. Det blev liksom mindre roligt när rytmen försvann.
 
För några veckor sen googlade jag för att försöka hitta lite rockabilly i London. Ställen att gå till för att få höra min musik, och inte housegarageeurodiscohårdrockspunk. Råkade snubbla över några olika swingdanceklubbar och dansklasser och tänkte att det kanske kunde va kul nångång. Idén fick gro lite och ikväll var det dags för premiär!
 
Sagt och gjort, efter jobbet åt jag middag på puben och sen traskade jag med förväntansfulla steg iväg mot danslokalen i Hammersmith. Beginners class passade mej perfekt. Några kunde faktiskt dansa och några var lika nya som jag. Ett rejält gäng på kanske 60 pers! Och i motsats till i Sverige var det lika många män som kvinnor, vilket ju alltid är en fördel när man dansar pardans.
 
Hur det gick? Mnja, jo, men... Efter ganska många skratt och muttermutter från min sida fick jag faktiskt kläm på hur man gör. Såklart det va lättare att dansa med nån som visste vad de gjorde, men till sist gick det faktiskt riktgt bra. Tänker minsann gå dit nästa vecka igen om inget oförutsett händer. Kanske kan jag lära mej dansa igen?!
 
 
Bild från Swinglands hemsida - klicka HÄR om du vill veta mer
 
 
Taggar: London,, Swing dance, dansa, retro, vintage;

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: