Lalla i London

2014-11-25
22:07:00

East London?
Kan ju med lätthet konstatera att jag är en West London Girl. De gånger jag passerat gränsen till East End är lätträknade, och för mej är "min" sida den bästa. Förra veckan gjorde jag dock ett av de sällsynta besöken därborta i öst.

I tisdags hade vi en inspirationsdag med jobbet. Hade försökt vara strategisk och föreslagit en rundtur i Knightsbridge och Kensington, då restiden dit hade passat mej ypperligt. Nu ville chefen annat och tilldelade mig en plats i den gruppen som skulle på besök till andra sidan stan. Bet ihop och satte mig lydigt på tunnelbanan till the City för att möta upp mina kompisar vid Liverpool Street.

Den första anhalten var en möbelaffär, och via andra spännande interiörbutiken till ett hotell och fler shoppingtempel gick dagen i ett huj. Tänkte tipsa om nått helt speciellt och kul som vi råkade på under vägen, nämligen Barber & Parlour. Så himla härligt ställe; en frisersalong, fik, bar, bio och butik i ett! Kaffet var prisvärt, servicen utmärkt och vi bjöds dessutom på mackor för "de hade några över". Snacka om bra marknadsföring! Är du i östra London runt Brick Lane och Shoreditch - MISSA INTE :)
 
 
 
 

 
 
 
 
Taggar: Den svenska guiden, London,, jobb;

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: