Lalla i London

2014-11-10
22:41:00

Hahaha
...hahahaha...
 
Jag skulle minsann va seriös och blogga en massa. Det blev lite si och så med den saken... minst sagt! Så nu tänkte jag ta upp tråden igen och se om det blir nån ordning på det här! Oddsen känns ärligt talat sådär, men kan ju göra ett försök :-D
 
Livet i London är precis som livet i Sverige, fast istället för svartvitt lever jag i fyrfärg. De sista åren i Svedala var inte direkt höjdpunken i mitt liv och nu när jag varit i London i drygt ett år så är det en och samma fråga som ideligen dyker upp: Varför slösade jag tid där när det var här jag ville vara? Det är som om mina pusselbitar faller på plats och nu, NU! vet jag vad jag vill göra; jag vill jobba med event. Det är en stor del av den jag är och det är ju inte dumt att få betalt för en hobby och en passion. Skulle vilja gå en kurs jag hittade av en slump. Tyvärr hittade jag inte pengar att betala den med på samma gång, så nu försöker jag hitta alternativa vägar.
 
Känner mig motiverad till tusen och har sökt en massa jobb och varit på två intervjuer. Håller på att fixa till en svensk pubquiz och idag har jag varit på introduktionsdag på en agency som förmedlar olika cateringjobb. Bollen är i rullning, nu får vi se vad som händer. Under tiden är jag givetvis kvar på heltidsjobbet. En singeltant som jag måste ju betala räkningarna.
 
Annars då? Förra veckan var hektisk med aktiviteter var och varannan dag. Svårt att välja en höjdpunkt, men vackrast var nog ändå alla poppies vid the Tower. I år är det hundra år sedan första världskriget bröt ut och de 888,246 brittiska soldater som dog under kriget har hedrats med varsin vallmo (poppy), blomman som är en symbol för minnet av stupade. Utställningen heter Blood Swept Lands and Seas of Red och det är verkligen ett blodrött hav som fyller Towerns annars gröna vallgrav. Många tusen människor kommer för att se keramikblommorna varje dag - troligen har det inte varit så många på Tower Hill sedan den senaste avrättningen 1747 (av den skotske rebelledaren Lord Lovat, om ni undrar. Om ni skiter i vem och när så fick ni veta det ändå, för det här är min blogg!) Hur som helst, så här ser det ut om man står på bron vid den officiella ingången:
 
 
 
 
 
Taggar: London,, jobb;

Kommentar:
#1: Teza

JAAAAA! Som jag väntat 😃👍

Svar: Jag tänkte att du nog skulle bli glad :-D
Lalla i London

2014-11-16 @ 00:09:56
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: