Lalla i London

2015-04-07
12:44:38

Ganska vaken
Men åååååååh, jag blir så less!
 
Skulle ju ha jobbat idag så gick upp vid kvart i åtta för att duscha och åka. Har sovit ganska taskigt under natten, eftersom jag vaknade halv fyra av att min mobil gav ifrån sig sitt "snartslutpåbatteriljud" och väckte mej. Ännu ett fel på den där jävvlans Sonyskitmobilen alltså - för fast jag hade kabeln i för laddning så laddade den ur batteriet och det i väldigt snabb takt, istället ladda upp det som jag hade förväntat mej. Efter det blev det en ganska orolig sömn, då jag inte var säker på att den skulle börja ladda på rikitgt och jag faktiskt skulle vakna i tid. Jaja, listan på fel på denna mobil har bara fått en punkt till och jag kommer med stor sannolikhet aldrig köpa en Sony igen. Det "roliga" (observera ironin) med den här är att jag köpte en ny för att byta upp mig när min första Sony var ganska dålig, och den här visade sig vara ännu sämre!! Längtar till den dag jag kan köpa en ny, dvs INTE en Sony mobil... 
 
Så, nu har jag klagat klart på mobilen. Då tar vi nästa ämne: Jobb. Just det, jag gick upp, duschade och gjorde mej klar för att åka och jobba. Skulle bara dubbelkolla mailen så det var vit och inte svart skjorta jag skulle ha och upptäckte då att jag fått mail från managern igår kväll. Tyvärr hade det blivit fel i schemat och jag behövdes inte idag. Imorrn och resten av veckan är jag dock inbokad. Så surt. Så förutom att jag skulle behöva tjäna pengar till en ny telefon så får jag mindre inkomster pga uteblivit jobb. Den här morgonen började inte bra...
 
Efter en extremtrött morgon, då jag egenligen kunde ha unnat mej sovmorgon, men en mobil som blir mer och mer opålitlig för varje dag och uteblivet jobb = utebliven lön så var det bara att sätta igång och vara produktiv istället. Man får ju försöka utnyttja tiden... Så jag har letat upp och mailat några företag som kanske skulle kunna vara intresserade av att jobba med den svenska guiden och så har jag fixat med lite annat ditt och datt. Är faktiskt ganska nöjd med det jag fått gjort, så helt bortkastad är ändå inte dagen.
 
Faktiskt har jag helt plötsligt fått en massa idéer och energi helt plötsligt, så nu funderar jag på att ta en långpromenad i vårvädret. Först blir det dock lite mer hemmajobb och lunch, så får vi se om jag masar mej ut!
 
 
Lite vårspring i benen kanske?
 
 
 
Taggar: London, Sony, jobb, mobiltelefon, sovmorgon;

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: