Lalla i London

2015-04-08
22:58:58

Kungens kärleksnäste
Idag fick jag iallafall jobba. Hade till och med ett roligt skift på Hampton Court! När jag höll på att städa utan ute på den lilla gården vid caféet där jag jobbade tänkte jag att det faktiskt kändes både lite märkligt, märkvärdigt och inte helt verkligt att jag jobbade i ett 500 år gammalt slott, där både kungar och drottningar bott och gått. Kanske smög de runt utanför i arkaderna, gångarna och korridorerna alldeles runt knuten där jag jobbar. De hånglade säkert och det hände nog att de druckit för mycket vin under ett kalas i den stora festsalen och vinglade genom gångar och salar till sitt rum (eller någon annans sovkammare...). Lite spännande tanke är det, då man jobbar där i vardagen 2015!
 
 
 
 
Taggar: Hampton Court, London, Londonsvensk, jobb, jobba;

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: