Lalla i London

2015-04-04
18:26:40

Påskkärringens rapport
Så, då var premiären av min nya guidade promenad i the City gjord. Hade visserligen bara två kunder/gäster/turister med på turen, men det gjorde inte så mycket. Jag slapp ju promenera själv iallafall, så jag är nöjd. Längden blev också bra, det tog knappt två timmar vilket var precis vad jag räknat med. Jepp, jag tycker faktiskt själv att det funkade fint!
 
Efter den promenaden gick jag vidare över Millennium Bridge och längst Southbank till London Eye och Waterloo station. Tåg till Putney, in på Sainsbury's för veckohandling och sedan bussen hem till en tom lägenhet. Åh, det känns galet skönt att vara ensam även om det bara är för ett dygn. Även om det ibland kan vara trevligt att inte bo själv så är det ändå härligt att vara helt ensam i lägenheten. Tycker om att få göra saker i min takt, när jag har lust. Det kan vara lite frustrerande att höra gnäll över ovanor som man försökt släta ut, och samtidigt stå ut med andras inte alltid så kul vanor...
 
Well, well, hur som helst så är jag hemma nu, nöjd med att ha motionerat lite idag och dessutom har jag fortfarande inte ätit nån sockerbomb. Suget är lite mindre idag, får se om jag överlever. Nått säger mej att jag faktiskt kommer göra det. Överleva alltså. Åtminstone när det gäller godissuget. Om jag kommer kunna stå emot det, det är en helt annan femma!
 
 
 
Taggar: Den svenska guiden, London, Londonsvensk;

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: