Lalla i London

2015-04-19
22:13:00

Summa summarum
Ännu en vecka med ups and downs är till ända. Det blev en del jobb till slut, även om det såg tunt ut i måndags. Bra för plånkan det! En del jobb var roliga, ändra ganska trista. Bäst var givetvis skiftet på Stamford Bridge, där Chelsea FC dängde på Man United med 1 mål mot noll. Jobbade i nån slags "top man suite" med gamla spelare och några andra höjdare. Funkade bra och managern va nöjd. Den dricks jag fått hittills har jag använt till mat, men denna gång sponsrade en gentleman en slant till ett par nya skor. Funkade det åxå.
 
Annars så har jobbet mest bara varit som vanligt. Jobbade ett par skift på mina vanliga ställen och ett par på nån stor, elegant advokatfirma och det var helt ok. En kväll när jag dukade av mellan två rätter så tänkte jag ändå att jag inte är nån vidare servitris. Gör verkligen mitt bästa, men en stjärna blir jag aldrig. Haha, jag är verkligen inte snabb eller speciellt duktig med mina små händer... Men så länge ingen skriker är jag nöjd, och det var det ingen som gjorde denna vecka. Inte för att det brukar hända, men jag har hört när andra fått skit för inget speciellt alls.
 
Helt andra saker som jag grunnat på lite: Varför folk klär sig så konstigt. Vad är grejen med blåfrusna tår i flipflops i kombination med vinterjacka? Sen det där med 70 olika mönster från topp till tå? Att man kan vara färgblind och göra konstiga val är en sak, men mönsterblind??
 
En annan fundering är midsommar. Kanske skulle slå till och fixa ett eget, riktigt event? Tänker att det kanske är enda vägen till den typen av jobb. Har lite lösa planer, men behöver först och främst en lokal. Har gjort en miniatyrenkät och fick positiva vibbar. Ska nog spinna vidare på detta!
.
 
 
 
 
Taggar: Chelsea, London, blogg, jobba;

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: