Lalla i London

2015-04-22
16:14:00

The Event Planner
MEN VARFÖR MÅSTE DET VARA SÅ DYRT MED LOKALER??
 
Precis som Professor Balthazar (remember?) så fick jag idé. Inte för att jag har nån såndäringa idémanickmaskin som han då, men kom på en sak: Att jag vill fixa en midsommarfest! Alltså en riktig, inte bara "vill ni komma hem till mej och grilla?" utan en som man köper biljetter till. Planen just nu är smörgåstårta - kan det bli mer svenskt? - och lite annat smått och gott. Känner verkligen för att fixa ett redigt event nu, med baktanken att det ska ge nått för framtiden såklart.
 
Har dock ägnat några timmar åt att hitta en lokal och jäklar i min lilla låda så svårt det är! Alla i London vill tjäna pengar. Mycket pengar. Alla lokaler är svindyra. Alltså seriöst, vi pratar om från £500 och uppåt, dvs runt 6500 kronor för bara lokalen. Sen måste man ha försäkring, för deras gäller inte för mej och mina gäster och sakerna som jag bara lånar då jag är deras försäkrade lokal och så tillkommer utgifter för mat och dricka och annat. Jag letar och letar och garanterar att fortsättning följer...
 
(nu måste jag dock göra mej klar och åka på jobb)
 
 
Midsommarstång anno 2013 (med risk för ihållande regn...)
 
Taggar: London, Londonsvensk, event, fest, fira, midsommar;

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: