Lalla i London

2015-04-02
12:43:37

Vaddå "påskledighet"?
Som jag nämnt tidigare så är det lite glest med cateringjobb denna vecka, så jag passar på att jobba med mitt eget företag Den svenska guiden. Har ju premiär för min nya guidade tur på lördag så finputsar lite på materialet, så håller jag på med lite uppföljning på förfrågningar och pillar med marknadsföring. Dessutom har jag tagit tag i den kvartssida som ska skivas för att hamna i print i Link, Handelskammarens tidning. De räknar med ca 80.000 (!!) läsare per nummer, så har lite prestationsångest och skrivkramp kan man säga... Ska försöka få ihop runt 200 ord; för tillfället har jag kanske 20. Inte direkt klar vågar jag påstå hahaha!
 
Det är ju så lätt att veta vad jag kan och vill erbjuda, men så mycket svårare att få ner det i text och det på ett säljande sätt. Korta grejer, som det jag skriver på facebooksidan är så enkelt, men detta (som dessutom ska vara på engelska) är svårare. Får nog jobba med den texten en stund känner jag. Fast å andra sidan har jag ju arbetslösa, fattiga dagar just nu, så det är väl bara bra om jag måste sitta hemma och skriva!
 
Förresten, om ni inte gillat min sida Den svenska guiden i London så måste ni göra det NUUUUU, okej!?
 
 
 
 
Taggar: Den svenska guiden, London, jobb, starta eget;

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: