Lalla i London

2015-08-10
17:55:00

Men, jaha.
Nu för tiden är det lättare att kränka människor än att inte göra det. 
För en stund sen la jag upp ganska många bilder på facebook och taggade lite här och där. Det tog inte många minuter innan jag fick ett pm där jag blev ombedd att antingen beskära eller ta bort foton på en person. Jag erbjöd mej att ta bort taggarna men det räckte inte. Hon krävde att de skulle bort. Mina bilder, fina bilder, som visade mina sommarminnen, bilder som hon medverkat på frivilligt och till och med poserat framför kameran. Det är inte heller så att det inte finns en endaste bild på henne sen förut. Konstigt att man hellre vill visa bilder på sina barn på internet än att själv vara med. De, som inte har ett aktivt val. Vilka bilder tror ni missbrukas mest? Ja, jag tycker det är en konstig och löjlig inställning. Min blogg, min åsikt. Och jag blev faktiskt både arg och ledsen.
 
Det går lite över styr med såna saker nu för tiden. Att det blir fokus på så konstiga saker. Det är alltmer accepterat att ha rasistiska åsikter (ni vet, "dom och vi"), det kryper fram fler och fler pedofiler och satanistmördare från skrymslena under stenar (eller så upptäcks det bara fler) och skattepengarna räcker till höga politiker men inte till vården. "Neeeeej, jag vill inte ha en bild på mej på facebook" men det där med krig och ensamma flyktingbarn är inget som bekymrar (här vill jag med bestämdhet påpeka och till och med dubbelpåpeka att det absolut inte finns något samband med personen jag nämnt ovan - jag vet inte alls vad hon tycker eller står i de här frågorna). Om ni vill får ni gärna lägga ut bilder på mej på facebook. Kanske inte såna när jag sitter och skiter. Förresten, om ni tar såna bilder på mej är ni faktiskt lite äckliga... 
 
Hur som helst, de där sommarbilderna (alla andra som faktiskt finns kvar i albumet) kommer jag kolla på när hösten är över oss igen. Mitt sommarlov i Sverige börjar så sakterliga ta slut. Drygt fem veckor har jag varit här, och om en ynka vecka håller jag som mest på att packa för avfärd mot London. Jag har haft det bra, med både jobb, utflykter och en massa släkt och vänner. Det har faktiskt varit helt toppen, men nu längtar jag hem till London!
 
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: