Lalla i London

2015-02-09
11:50:00

Att starta eget i London
Nu är det full fart som gäller! Håller på att kolla upp en massa saker om hur man startar eget och framförallt hur funkar det att vara egen företagare i London. Hur mycket betalar man i skatt? Hur mycket kan man ta betalt av sina kunder? Hur hittar når jag ut till fler? Det finns typ 70.000 frågor till som snurrar i mitt huvud just nu och jag betar av dem, en efter en.
 
Samtidigt söker jag fler jobb - man måste leva åxå, och jag vet inte hur lång tid det kommer att ta innan min verksamhet kan betala min hyra, mat och månadskort. Sen är det ju bra om jag kan ha råd att åka till Sverige och besöka min familj nångång ibland åxå. Den där andra listan med ny mobil (snart ett måste tyvärr), dator och BRA skor får jag skjuta på en obestämd framtid... Det är kämpigt just nu, men det löser sig. Hoppas bara att lösningen inte heter flytta :-/

 
 
 
 
 
 
 
Taggar: Den svenska guiden, London,, Londonsvensk, starta eget;

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: