Lalla i London

2015-02-14
12:54:42

Springa runt i City
Hej och hopp!
Igår var det verkligen full rulle hela dagen.
Höll på med en massa jobbsökeri och företagsplanering hela morgonen. Efter lunch åkte jag in till the City (alltså the City of London, den square mile som är stadens - för att inte säga världens! - finanscentrum) för två möten av lite olika karaktär.
 
Först träffade jag R som råkar vara både svensk och en av de högre cheferna på ett företag som jobbar med events och personal. Efter det mötet kände jag lite att jag ville dansa ute i regnet. Han gillade mina erfarenheter och såg potential. Naturligtvis kunde han inte lova nått, men det ser ut som om jag kan få komma på en andra intervju. Just nu håller det på att se på hur de ska rekrytera, och jag verkar ligga bra till. Snart dags att poppa upp champagnen? Håller tummarna väldigt hårt!
 
Det andra mötet var på en redovisningsfirma. Flott kontor och gissar att arvodet ligger i den högre klassen åxå. Hur som helst så fick jag iallafall svar på en massa frågor och tips och det va ju det som var meningen med mötet i första hand. Dock får jag nog kolla runt lite hos revisorer, för som sagt; det va inte billigt med marmorgolv och takterass...
 
I övrigt har jag jobbat sen vi hördes sist. I torsdags på klämde jag till exempel i med 12 timmar. Eftersom det va rusningstid när jag åkte hemifrån så fick jag dessutom stå på tåget hela vägen, så det blev 13 timmar på benen innan jag fick ett säte på tåget hem. Rast? Ja, 20 minuter... Hårt slit för en kärring!
 
 
Queen Anne utanför St Paul's i the City of London
 
 
Taggar: London,, jobb, jobbintervju, the City of London;

Kommentar:
#1: Jessica Tarvainen

Heja Vanja, jag håller också tummarna så hårt jag kan!

Svar: Låter bra det :-)
Lalla i London

2015-02-15 @ 08:58:09
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: