Lalla i London

2015-01-04
20:48:00

Nya tider
Jahapp, så svischade den jul- och nyårshelgen förbi i rasande fart. Hann åka till Värmland i sex dagar - min första jul med familjen sedan 2009! I övrigt har det varit jobb som vanligt. Till och med på nyårsafton gick jag och la mig halv elva, fast jag hade ändå garderat mig med att be om en timmas ledighet på morgonon. Som vanligt skulle det ju trassla med transporter på nyårsdagens morgon, så det var lika bra att sova lite extra istället för att stå ute och vänta på bussar och tåg i kylan.
 
Londons transportsystem är ganska bra för det mesta, men under jul och nyår är det alltid nått tjorv nånstans, speciellt på röda dagar. På juldagen till exempel; då går varken tunnelbana eller buss. Vill du promenera ensam på London gator så är den dagen den enda då du troligen kommer lyckas! Allt är stängt och vill du ta dig nånstans så är det apostlahästarna, cykel eller bil som gäller. Men som sagt, i år var jag inte här, så för mig spelade det ingen roll :-)
 
 
På julbesök i ett några grader för kallt Värmland - tur att svenskar är bättre på isolering än engelskmän...!
 
 
 
 
 
 
 
 
Taggar: advent, jul;

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: