Lalla i London

2015-03-14
11:41:00

Full rulle efter frullen
Lördag, men ingen vila här inte!
 
Vaknade vid halv åtta, låg och drog mig och halvsov typ trekvart men sen blev jag rastlös. Upp och hoppa, har massor att göra och har redan betat av ett par saker på min to do-lista för helgen. Den viktigaste punkten kommer dock vara förberedelser inför onsdagen. Då ska jag göra min första guidning i minibuss med fem förhoppningsvis glada pensionärer. Ska bli både kul och spännande! Det är ju såna här saker som jag vill hålla på med som Den svenska guiden.
 
Dessutom ska jag på nätverkskväll och drinks med Handelskammaren på kvällen, och där har jag fått möjligheten att kort presentera företaget - runt två, tre minuter på engelska. Eftersom det förhoppningsvis leder till bra kontakter så vill jag gärna vara strukturerad och klar med vad jag ska säga. Älskar att förbereda såna här saker!
 
I eftermiddag tänker jag dock ta en paus och åka in till the City. Ska följa med nån annan på guidetur och sno lite idéer. Det får man göra, för det har en guide sagt till mej en gång ;-)
 
 
Taggar: Den svenska guiden, London, jobb, starta eget;

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: