Lalla i London

2015-03-24
17:32:00

Marknadskarameller
Av alla Londons marknader har jag ett par favoriter som jag gärna besöker. Den ena är matmarknaden Borough Market och den andra är Spitalfields, som jag ju besökte i lördags. Jag erkänner villigt att det är mycket sammalikasaker och vissa har inte direkt marknadspriser (ja, ni vet 12 strumpor för en hundring...) men det finns ändå mycket att titta på, marknaden har tak (perfekt en regnig dag!), runt om själva marknadsstånden finns roliga permanenta butiken och så kan man ju åxå passa på att äta på nån av de trevliga restaurangerna som finns där.
 
Den tredje lördagen i månaden är det vintagemarknad och eftersom jag inte varit på just den tidigare så passade jag på när jag ändå var i krokarna. Det va väl sådär med vintage, mer retro skulle jag vilja säga och en och annan var de vanliga gubbarna och tanterna. Var ändå ett trevligt besök och trots att jag har absolut köpförbud lurade jag mig själv och smygköpte en bolero på Collectif, en av mina favvobutiker. Men HALLÅ, den var nedsatt från £34.90 till ynka £10 och om jag inte berättar för någon så gills det inte...
 
Ett stånd som jag inte stannande vid någon längre sekund var ett legogubbeställe. Tog en bild och hon som sålde blev skitsur och sa att jag måste ta bort bilden, för hon jobbade sju år med vissa av gubbarna och ville inte att jag skulle sno hennes idé och kopiera. Haha, as if... Alla som tror att jag kan pilla med en legobit i sju år räcker upp en hand! ...ah, ingen? Nej, det är inte troligt. Och om jag ville det, så såg jag ju hur de såg ut ändå. Förstår inte rikigt grejen med att man inte få ta bilder på en del saker på såna marknader. Speciellt inte när det är vintagekläder (och tydligen legogubbar). Som om de var Karl Lagerfelt, Dior och Valentino allihop...
 
 
Den här elegante mannen tog jag iallafall en bild av. Ingen löjligt legogubbe han inte!
 
 
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: