Lalla i London

2015-03-17
18:33:00

När folk är dumma i huvudet
...eller det kanske är att ta i... Men lite dum tyckte jag nog att hon var, människan på bussen:
 
Längst fram i de flesta bussar i London finns en liten hylla där man kan placera tex matkassar, lådor eller annan dret som man kan tänkas frakta med sig på turen. Idag satte jag mig precis vid det där lastutrymmet. Vid nästa busshållplats kommer det på lite fler människor, jag sitter där i godan ro och kollar på facebook då jag plötsligt får en låda typ kastad på mig. Ingen tung låda, mer en ask kanske jag ska säga... Jag lyfter den givetvis av mig - jag vill väl inte sitta där med nån annans låda heller! - och ställer ner den på närmsta säte.
 
Då blir kvinnan som äger lådan SKITSUR! Ifrågasätter varför jag gjorde det och jag svarar att någon kastade en låda på mej och jag ville inte ha den i mitt knä. Hon: "Men det var ju min son, han är ett BARN!", varpå jag svarar att jag inte vet vem som kastade, men jag vill inte ha den i mitt knä. Hon fräser och muttrar när hon tar kartongen från sätet, så säger hon till ungen att jag snodde deras grejer, och så tar hon demonstativt bort de femtielva kassar som hon placerat på den där hyllan så jag inte ska TA mer saker... När hon går av gör hon en scen av att hon har så mycket saker, så det tar evigheter för henne att komma av bussen. Minsann.
 
Jag var trött och orkade inte tjafsa med nån som uppenbarligen ville väsnas på bussen. Dessutom blev jag smått förvånad över hennes reaktion då hon verkade vänta sig en ursäkt från min sida. Men HALLÅ, det är väl DU som ska be om ursäkt för att du inte håller koll på din jäddrans unge och för att han slängde grejer på mej? Och jag snodde inte ett skit. Jag lyfte bort en sak som slängts på mej, någon som jag inte ville ha. Mitt i förvåningen tappade jag målföret, men som vanligt kom de kommentarer jag skulle vilja ha yttrat senare... Att man aldrig kan va snabb när det händer haha. Och förresten jo, ibland är folk dumma i huvudet. Lite iallafall!
Taggar: London, buss;

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: