Lalla i London

2015-03-22
19:10:56

Superslappa söndagen. Som vanligt alltså.
Har varit ensam hemma under dagen och hej, så gôtt det varit. Lagat mat och diskat när jag hade lust. Tvättat ett par maskiner och bytt till rena sängkläder - Holy Moses, det är så galet skönt att lägga sig mellan frasande rena lakan! Kollat ikapp på Emmerdale eftersom jag numer jobbar de flesta kvällar. Det händer mycket i den där lilla byn på landet, det måste jag säga... Så har jag gjort diverse research, både som Den svenska guiden och inför fredag.
 
Vad är det som händer på fredag då? Jo, när jag slutade på IKEA hade vi haft en kollegas hejdåparty bara en vecka tidigare och jag tyckte det blev lite kaka på kaka, så bestämde att vi skulle vänta lite. Nu blev det inte bara lite, utan det har snart gått två månader! Så nu bestämde jag och ett par ex-kollegor att det ska ske på fredag. Just nu är mitt problem bara vart vi ska träffas! Jag vet att jag kommer vara hungrig efter en dag på utbildning (för mitt förhoppningsvis nya jobb) så vill va nånstans vi kan äta, men samtidigt tror jag inte alla vill ha mat. Pub är troligen det bästa alternativet, men det ska ju vara lätt att transporera sig för samtliga och det har visat sig vara en intressant nöt att knäcka... Just nu lutar det åt Baker Street nånstans, men jag vet ju bara pubar i min del av stan + ett par vid Piccadilly och i the City... Åh, beslutsångest deluxe!
 
 
 
 
 
 
Taggar: London, pub;

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: