Lalla i London

2015-05-13
11:09:22

Alice in Wonderland
Ujuj, förra veckan jobbade jag en massa, trots att det såg så glest ut i början av veckan. Bland annat var jag på ett nytt ställe där de vill att jag ska bli stammisjobbare. Nja, ja och nej... Jag gillar att det ligger nära, personalen är supertrevlig och stället i sig är fint och har varierande typer av event. Det enda problemet är att det är agenturjobb som betalar minimilön, alltså (ni håller i er va?) £6.50 i timmen. Alltså drygt 80 kr i timmen. Inget OB såklart. Ibland vet man inte om man ska skratta eller gråta när de betalar en sån lön...
 
Hur som helst, en av kvällarna var det nån slags vårbal för nån typ av hockeyklubb. Man kan också kalla det fylleslag för korpspelare. Redan kvällen innan hade en grupp arrangörer spenderat timmar för att bygga upp en jättemysig miljö, inspirerad av Alice i Underlandet. Alla bord hade superfina dekorationer, de hade ett snyggt, separat muffins- och godisbord och i taket hängde flaggspel och ljusslingor. Gästerna kom och tyckte det var coolt och snyggt i fem sekunder, sen trashade de hela rasket. Kan ju säga att med alla levande ljus och inte så lätt salongsberusade gäster så var brandfaran överhängande. Men som sagt var; det var fint så länge det varade och jag fick en nästan oemotståndlig lust att fixa ett liknande tema på en fest i framtiden. Kolla bara:
 
 
Bilderna gör det inte riktigt rättvisa - det var fabulous!
 
Taggar: London, Londonsvensk, event, fest, jobb;

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: