Lalla i London

2015-05-24
20:39:00

Chelsea Flower Show och lite annat att stå i...
Ojoj, det är mycke' nu...
Har jobbat och jobbat och jobbat lite till de senaste veckorna. 12 dagar i sträck för att vara exakt. När jag inte varit på cateringuppdrag så har jag jobbat med diverse egna projekt. Har satt bollen i rullning för en Swedish Pop Up Market och det är mycket att fixa med!Dessutom har jag ju guidningen och en del annat.
 
Imorse när jag vaknade tänkte jag i ett par sekunder att "nu måste jag upp så jag hinner fixa lite innan jag ska iväg och jobba". Sen kom jag på att idag är jag äntligen ledig! Det har jag bland annat utnyttjat till att sova på soffan i nästan två timmar... Haha, något säger mej att jag behövde lite vila. Dock blir det lite för mycket vila den kommande veckan. Har bara fått tre jobbskift, möjligen fyra med lite tur och det räcker inte riktigt :-/ Det bästa - eller nej, jag menar det värsta är att jag jobbar till 23.30 på onsdag och börjar 6.30 på torsdag. Eftersom det är en timmas transporttid (kanske en och en halv med lite oflyt på onsdagskvällen) och jag måste gå upp en stund innan jag ska åka på morgonen så har jag räknat ut att jag kanske hinner sova 4 timmar mellan skiften. Lär bli segt innan jag kommer hem på torsdag kväll... Är det inte typiskt att det ska köra ihop sej så??
 
Veckan som gått har inneburit fem dagar på Chelsea Flower Show. Även om det var tuffa pass så har jag trivts som fisken i vattnet. Bra managers, bra organisation och trevliga gäster gör dagarna lättare. Jobbade i huvudsponsorns restaurangtält, supertjusigt och inte mycket som påminner om ett öltält hemma på lokal tôrjet där inte... (se sista bilden) Önskar bara att jag haft lite mer möjlighet att kolla runt på själva området. Chelsea Flower Show är en viktig del i trädgårdskalendern i det här landet (och internationellt) och dessutom ett av de event som ibland kallas The English Season. Säsongen består traditionellt av sex evenemang du bör besöka om du "är någon", i bemärkelsen viktig pga rang och/eller pengar. De andra är för övrigt Henley Regatta, opera vid Glyndebourne Festival, tennisen i Wimbledon, Epsom Derby och Royal Ascot.
 
Så, drottningen var där, jag såg prins Edward och frugan Sophie, tv-kändisar stod i kö för att titta på blommor, BBC sände timmeslånga program varje kväll och så var det jag då. Tror till och med att jag skymtade mig själv på en balkong på teven en kväll. Full rulle. Här är ett urval av de bilder jag smygtog när jag gick lite omvägar till och från jobbet:
 
 
 
 
 
 
 
 
Taggar: Chelsea Flower Show, London, Londonsvensk, jobb;

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: