Lalla i London

2015-05-06
01:01:50

Nej men det va väl ändå inte så jag tänkte
Haha, ja jäklar, nu har jag nog kanske lyckats måla in mej i ett hörn kan man säga... Jag jobbar ju med catering för två olika arbetsgivare, varav den ena är typ en personaluthyrare. Råkade söka ett par skift på ett ställe som inte ligger så långt ifrån mej, och nu vill de att jag ska jobba där typ 7 dagar i veckan i tre månader. Dessvärre tror jag att det är frågan om ett café, och är det en sak som jag vet att jag inte vill, så är det att jobba på just ett café med minimilön.
 
Varför är jag så petig kanske ni undrar. Ett jobb är väl ett jobb? Jo, i och för sig, men London funkar inte som Sverige. Den typ av caféjobb som jag misstänker att detta är leder absolut ingenstans och jag tar inte ett, utan snarare fem steg tillbaks. Det har ingen som helst relevans med det jag vill göra, nämligen jobba med event. Jag får ingen mer insikt och erfarenhet, utan kommer vara uttråkad efter två dagar. Problemet nu är att om jag säger nej så riskerar jag samtidigt att inte få andra skift heller, eftersom jag inte vill ha det som erbjuds. Ska försöka slingra mig ur detta, men vet inte alls hur det kommer gå... Ska jag va på café, så ska det va som supervisor eller team leader, det är ett som är säkert! Får nog ringa den där tjejen som är kontaktperson imorrn.
 
Håhåjaja, tänkt om min guiding business kunde funka på heltid! Eller kombinationen guidning och events planning/co-ordination. Det skulle vara så gôtt! Eller om jag vann 20 miljoner på Lotto. Det kunde åxå funka.
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: