Lalla i London

2015-05-27
14:40:00

Turistens klagan
...eller tvärtom; jag vill faktiskt inte alls klaga utan berömma!
Igår gick jag en guidad tur med nån annan. Gör det ibland, dels för att jag tycker det är intressant och roligt, dels för att jag kanske kan snappa upp nått matnyttigt för mina egna promenader. Hur som helst, igår gick jag en promenad med London Walks. Den handlade om kungliga skandaler, älskare och älskarinnor och lite annat smått och gott. Guiden var dessutom jätteengelsk och ganska rolig. Välinvesterade pengar och tid!
 
Idag har jag jobbat på med vår Pop Up Market som kommer gå av stapeln den 27 maj. Ska ta en snabb repa på stan nu snart och se om jag kan träffa lite utställare som är intressanta för oss och försöka övertyga dem om vilken ypperlig möjlighet detta är! Känner lite panik, för vi har inte så många än och det är faktiskt bara en månad kvar. Tänker till och med själv att jag borde knåpa ihop nått att sälja, bara för att fylla borden... Men det löser sig väl - det är många som inte riktigt bestämt sig så tror att det kommer bli superbra!
 
En annan sak som surrar runt i min skalle är jobb. Denna vecka har jag världens tristaste schema, speciellt idag och imorrn: Jobbar 17.30-23 idag, hinner hem och sova i bästa fall i fyra och en halv timma, sen måste jag upp och iväg kl 5 och hoppas jag hinner till jobbpasset 6.30-20.00. Inte så att jag längtar precis. Och inte gör det saken bättre att jag blev osams med den där supervisorn häromdan heller, och nu måste jag jobba drygt 13 trötta timmar med henne imorrn. Väntar mej ingen tôppendag precis, utan snarare arktiskt klimat, ett och annat tjuvnyp och eventuellt nån hämnd av nått slag.
 
Nej, jag ska nog faktiskt fundera RIKTIGT allvarligt på om jag ska åka hem till Värmland och jobba några veckor i juli och augusti. Har fått erbjudande och det lutar mer och mer åt att jag säger ja... Det enda som bekymrar mej är 1. mina guidade turer blir lidande och 2. jag skulle behöva en bil om jag ska jobba där. Fast nu kanske det har löst sig med transporten, så då... Hmmmmmmmmmmmmmmm...!
 
 
Turist, javisst! Promenerade förbi Trafalgar Square igår eftermiddag.
 
Taggar: Den svenska guiden, London, Londonsvensk, jobb, promenad, turist;

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: