Lalla i London

2015-11-23
22:46:19

Tomtar, vin och nya vänner
Egentligen är det dags att gå direkt till sängen utan att passera varken "gå" eller nått annat (definitivt inte kylskåpet eller godislådan!) men några rader kan jag väl kosta på mej. 
 
Hade en fullspäckad vecka förra veckan, med sena kvällspass måndag-torsdag, sen på fredag gick jag på ett meet up och på lördag var jag ute från morgon till kväll igen. Söndag var å andra sidan så lat så jag orkade inte ens tänka. Det enda jag gjorde var att kolla på tv via nätet. Hittade ett sätt att kolla senaste säsongen av Nashville (missade dock de tre första episoderna eftersom deadlinen för att se hade passerat), såg ett avsnitt av Jills Veranda på svt play och tittade ikapp Emmerdale. Bland annat... Så himla gôtt det är att inte göra ett skit!
 
Fredagen var jag som sagt var på meet up. Det är en social sajt på nätet, där man kan gå med i olika grupper och på så sätt hitta nya kompisar som gillar samma saker som en själv. Är bland annat med i en som heter Putney Social och syftet med den är ju mest att träffas för enkla aktiviteter, där själva mötet är det viktigaste. Det var första gånger jag gick, men inte sista! Just denna träff funkade så att vi träffades på en pub, satte oss helt random med tre andra människor runt ett bord och pratade om ditt och datt och efter 20-30 minuter bytte vi runt så man fick träffa så många nya ansikten som möjligt. Var verkligen jättekul och vi pratade om så olika saker som Skottlands frihetsönskan, mordvapen, Eurovision Grand Prix och hundraser. Hittade ett par nya, potentiella vänner åxå!  
 
Dagen efter hade jag först en guidad tur, sen var jag på julmarknad på Svenska kyrkan och efter det gick jag och ett par andra kvennfôlk till en pub i närheten. Julmust och vitt vin på en och samma dag, vilken lottovinst det var! Ett vinnande koncept som slutade senare än jag hade tänkt, men det är väl så när man har roligt.
 
 
Julmarknad på kyrkan innebär massproducerat svenskt hantverk.
 
Taggar: London, Londonsvensk, jul, julmarknad, svensk i London;

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: