Lalla i London

2015-10-27
22:07:00

Nej, jag vill inte ha en kopp kaffe
FY BUBBLAN!
(som farmor säger...)
 
Förra veckan var det övertid och stress, denna vecka är så galet lugn så jag kan knappt fylla upp timmarna med jobb. Har haft en ganska stilla dag på jobbet - faktiskt kändes det som om det var mer rast än jobb (precis som det verkar va för en massa gubbar alltså...). Som rookie i företaget får jag gå lite kurser och idag avslutades passet med en utbildning i ämnet kaffe och te. Just det. Kaffe och te. Spännande grejer som ni hör. Speciellt för mig som i värsta fall kan dricka en halv kopp av den engelska nationaldrycken, men kaffe däremot går FETBORT (shit, hade glömt det gamla poppisordet fetbort, men nu ska jag använda det flitigt igen) så den delen var inget jag hissade flaggan och tutade i trumpeter för precis.
 
Det var emellertid ganska intressant att lyssna på, men så var vi tvungna att smaka på skiten. Temuggen gick väl hyftsat då jag fick i mig ett par miniklunkar. Hade stora förväntningar på kaffet, då det skulle vara såååå bra. Men för sjutusenjävlar, jag borde ju ha fattat. Jag som inte ens gillar moccatårta. Jag som provat islatte för att "det smakar nästan inte alls kaffe" (jodu, det gör det visst). Jag som till och med tycker att lukten är äcklig. Och så provade jag lite, lite, pyttelite. Jag kan meddela att jag INTE tyckte om det den här gången heller. Att jag aldrig lär mig. Fy bubblan alltså. 
 
 
Det ser så gott ut, och så är det inte det. 
MVH fd Ritazza-barista som inte dricket kaffe...
 
 
Taggar: London, Londonsvensk, Te, kaffe;

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: