Lalla i London

2015-10-13
11:17:00

Nyår i London?
När man börjar ett nytt jobb känns det lite pinsamt att ställa frågan "kan jag vara ledig?" sådär direkt. Precis nu och i mitt fall var det ändå en ganska viktigt fråga då jag behöver beställa biljetter till jul ganska omgående om jag har möjlighet att åka. Nämnde det därför lite löst redan första dagen. Igår frågade jag mer bestämt, då jag känner att jag måste fixa flyg ganska snart, innan det blir skitdyrt och innan biljetterna tar slut. Fick det glädjande beskedet att jag kan åka på kvällen den 23:e. Så gôtt! Ringde nämligen min pappa i förrgår och han var inte alls pigg på att hämta på flygplatsen på självaste julafton...
 
Så, då var det klart. Nu ska jag bara bestämma om jag ska stanna i Sverige över nyår eller om jag ska åka hem till London. Lutar åt det senare, om jag inte helt plötsligt får ett fantastiskt förslag angående det förstnämnda. Men nej, det blir nog London. Såhär tänker jag: Middag hemma hos mig, sen ev till någon pub eller nått och avrunda (?) med fyrverkerier om jag kan hitta nått bra, billigt eller gratis ställe där man kan kolla. Ja, det är faktiskt så att det ofta kostar att se fyrverkerier i London, iallafall om man vill ha en bra vy. Såklart man kan se de som lyser upp himlen, men missar de lägre och så beror det ju på vart man står såklart. Får undersöka detta... Fast först skulle det ju va trevligt att ha nån att fira med förstås hahaha...
 
 
 
Taggar: London, Londonsvensk, Nyår, Nyårsafton, fyrverkeri, party;

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: