Lalla i London

2015-10-24
16:58:41

Tjoho, det är lördag!
Det blev en och annan jobbtimme denna veckan. Femtitre och en halv för att vara exakt. Fint att veta att jag får övertidsersättning till den redan förbättrade lönen. Har varit lite stressigt då min manager blev sjuk och jag inte fått lära mig hur systemen funkar eller hur jag hittar mallar etc. Löste sig ganska bra ändå, gjorde nått litet misstag, men hade nöjda gäster och det är ju huvudsaken.
 
Har dock en jobbare som jag inser kommer bli problem. Hon har ett behov av att få fördelar framför andra och det är inget jag har lust att ge, speciellt inte då jag har en känsla av att hon inte är helt ärlig. Visserligen är hon en av de tre som är mest fasta även om de alla jobbar för en agentur, men samtidigt vill jag att alla ska ha samma rättigheter på jobbet, oavsett om de jobbar ett enda skift eller fem dagar i veckan. De sista två timmarna innan jag slutade märkte jag att hon var ganska sur på mej och antar att det var för att hon inte fick ta av lunchen först (hon började sist och kom dessutom tio minuter försent, vilket jag förklarade för henne), men kanske är det nått annat. Hon gaddade ihop sig med en annan tjej, men samtidigt misstänker jag att det finns vissa spänningar mellan olika jobbare - en av dem hintade om att det varit lite dålig stämning den senaste tiden, men att det inte berodde på mej och jag har märkt att de inte varit vänner precis. Så under helgen tänker jag fnula på hur jag löser detta. Visst kan jag be om att agenturen inte ger henne mer skift hos oss, fast tänker att jag hellre vill ha kvar nån som vet hur saker funkar. Samtidigt vill jag inte tvingas in i en maktkamp där jag för en gångs skull faktiskt är överordnad - det löser inte problem på sikt och framförallt så är det inte speciellt utvecklande (vilket ju är syftet med jobbet för min del).
 
Nåja, nu är det som sagt lördag och jag tänker äta choklad och kolla på netflix en stund. Min flatmate kollar på rugby med en kompis, men det känns inte som min grej. Hade väl varit okej om England spelat, men de har ju redan åkt ur turneringen så vem som vinner spelar inte så stor roll för mej. 
 
 
Borde inte äta choklad, men idag driter jag i det - hittade mjölkchoklad med Daim!
 
Taggar: London, Londonsvensk, blogg, choklad, lördag, netflix;

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: