Lalla i London

2015-09-13
17:18:42

Äntligen...
...har jag tid, lust och ork att skriva några rader på bloggen igen. Det har varit en minst sagt hektisk vecka, med jobb och annat. Ett par tidiga mornar har dessutom ställt till det med sovrytmen för en icke-morgonmänniska. Efter ytterligare en morgon som startade för tidigt efter en dålig natt så har jag vilat på soffan och känner mej mer i form igen!
 
...har jag fått ett "riktigt" jobb igen. Inte för att det inte varit på riktigt att jobba som servitris - det har ibland känts i muskler som jag inte ens visste fanns att jag arbetat - men jag menar ett heltidsjobb som jag faktiskt kan leva på. För tillfället är det ett kontrakt på 7 månader då de ska stänga köket för renovering under nästa vår, men det är ett stort företag med möjligheter att komma vidare så det är kanon! Titeln är Front of House Supervisor och är på ett ganska fint ställe nära Buckingham Palace, på en av de elegantare adresserna i stan. Det är dock inget stelt ställe där man ska bete sig som en snorkig butler, utan kändes som det är en trevlig stämning när jag var där och provjobbade ett par timmar under veckan. Haha, det är rätt så lustigt, för jag hade två jobb på gång och det som jag trodde jag skulle få fick jag inte då de rekryterade internt, och det som jag trodde att jag inte skulle få (på grund av att det tog så lång tid från intervjun till de hörde av sig) det fick jag. Så ÄNTLIGEN ett steg i rätt riktning!
 
...har dessutom min guidning spritt sig lite och jag börjar få bokningar och folk som hör av sig. Hade en privat idag, och ytterligare tre inbokade under oktober + de vanliga ordinarie turerna. Känns kul! Tänker inte sluta med dem, utan ta det som det kommer under hösten och vintern. Har jag tid så har jag, typ.
 
Japp, det var allt jag hade att komma med. På ett ungefär iallafall.
 
 
Kvällsbild från Piccadilly Circus - om ett par veckor är det "mitt" stopp för jobbet!
 
Taggar: Den svenska guiden, London, jobb, jobbintervju;

Kommentar:
#1: Anonym

Det är ju finemang, blir nog bra det där!

2015-09-13 @ 20:53:35
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: