Lalla i London

2015-09-01
12:36:00

Lite om jobb och om socker...
Men good Lord, så svårt det ska va att få jobba ibland. Först var det meningen att jag skulle på en jobbkurs idag. Fick sedan erbjudande om ett annat skift men tackade nej för jag hade ju bokat kursen. Så blev det inställt, jag kontaktade den som frågat om jag ville jobba, men då behövde de ingen mer. Sökte ett par andra skift, fick ett inbokat igår fm, men på kvällen avbokade de även det. Så nu har jag haft tre olika grejer på gång idag, men sitter här utan jobb. Jaja, mer tid att söka något RIKTIGT alltså! Det är ju ändå så himlans trist väder så att sitta inne och söka runt på nätet känns ändå som en bra idé. Synd bara att jag gett mej godisförbud under veckan, för just nu är jag grymt sötsugen!

På tal om sötsugen; ju mer jag läser om socker, ju mindre vill jag få i mej. Fast helt lätt är det inte, varken att minska på mängden eller sluta helt. Så sjukt beroendeframkallande och så galet svårt att undvika. Känns ju som om det finns i ALLT. Blir faktiskt lite uppgiven när jag ser att de tillsätter det i helt onödiga produkter och ibland är det omöjligt att undvika, hur gärna man än vill. Ta till exempel naturell yoghurt. Nått skumt är det, när man i Sverige kan köpa sån som har typ 3% (naturligt) socker medans här ligger alla på runt 6%. Och ja, jag menar alla - har kollat varenda yoghurtburk på Sainsbury's (Englands ICA) vid flera tillfällen och ta mej katten, det är tillsatt socker i allt; naturligt eller inte. Idag har jag iallafall naturligt socker i form av ananas, jordgubbar och äpplen som jag ska göra fruktsallad av. Eller, nu blir jag paranoid och tänker att de kanske har sprutat in socker i frukten, de jävlarna!!
 
 
Wohoo, selfie! Från en annan regnig dag då jag besökte Buckingham Palace. 
För övrigt har bilden ungefär noll med texten att göra, förutom att jag är sockersöt då hahahaha
 
 
 
 
 
Taggar: London, Londonsvensk, jobb, socker, sockersug;

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: