Lalla i London

2015-09-15
21:51:00

Som ett Kinderägg
Grattis! 
Här får du tre överraskingar i en. Som en Kinder Surprise.Tre saker som du med viss sannolikhet inte visste om mej. Inte alla tre gejerna iallafall... 
 
1. Jag tycker det är äckligt med hår. Speciellt lösa hårstrån. Men även jättelångt hår, och i synnerhet om nån slänger med det och det på nått sätt träffar mej och antingen pisksnärtar till eller kittlar sådär obehagligt mot armen eller så. Avskyr att kamma mej efter duschen, vilket iofs kan beror på att jag är och alltid varit lite håröm (håröm - är det ett riktigt svenskt ord, eller ett värmländskt påhitt?). Konstigt nog så gillar jag att fläta hår, både mitt eget och andras, och jag har ibland klippt håret på folk och det har varit helt okej. Men när det blåser hår i ögonen och i munnen på mej - nej. När det ligger kvar i duschen - nej. När det ligger långa hårstrån på bordet - NEJ.
 
2. En gång hästtjej, alltid hästtjej. Trots att jag inte ridit på minst 15 år så vill jag fortfarande ha en häst. Eller åtminstone tillgång till en. Nu när jag är vuxen och väldigt mycket bekvämare (och har mer tidsbrist) så inser jag att ha en häst skulle innebära en massa bestyr och ta fruktansvärt mycket tid, om man bortser från det faktum att jag inte heller har råd. Speciellt om man som jag helst av allt vill bo i London. Men drömmen finns där fortfarande. Precis som när jag var 11 år så hoppas jag lite då och då att nån hästkompis ska ta med mej på ridtur. Om jag kan komma upp förstås...
 
3. Jag gillar inte att resa. Menar inte att vara borta på semester för det är ju oftast kul, men just resandet när man ska dra på grejer. Speciellt om det är varmt. Förresten, när jag tänker efter så är det packningsprocessen nästan det värsta med att åka nånstans. Först är det planerandet för att ta med så lite som möjligt, för att - just det! - slippa släpa på grejer (har lärt läxan, kära mor). Sen är det uppackning när man kommer hem. Pina. Så försöker jag vara smart och lägga saker i en viss ordning i resväskan för att det ska va lätt när jag är hemma igen. I verkligheten plockar jag upp påsen med smutstvätt, sen tar det evigheter att få undan resten. E-v-i-g-h-e-t-e-r! Nu tog jag visserligen med en massa extraprylar från Sweden, men den här gången tog det mig två jefla veckor att få undan mina resväskor. Suck.
 
 
Taggar: Pinup, resor, vintage;

Kommentar:
#1: Anna Holm

Håröm är ett vedertaget ord i hela Sverige tror jag ;)

Svar: Haha, ibland blir man så osäker. Som om man bott utanför Sveriges gränser för länge fast det i verkligheten är två år, men man glömmer om det är svenska eller värmländska :-D
Lalla i London

2015-09-16 @ 09:11:03
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: