Lalla i London

2016-04-06
22:47:00

Mest om jobb och Camden
Så har det varit sådär MYCKET igen. Ni vet, ute och flängt och hittat på saker och jobbat och sökt mer jobb och allt annat som bara händer hela tiden. Till och med under helgen när jag var ledig så var det fullt ös och inte så mycket lata-mej-i-soffan-tid som jag kanske borde ha gett mej själv. Men, men, så är det när man ska va med överallt hela tiden. 
 
Annars går det lite trögt på jobbfronten. Har visserligen en och en halv vecka kvar på min nuvarande tjänst, men nått nytt bra jobb har inte siktats. Ska bita ihop och börja servera igen för min gamla agentur. Känns som ett par kliv tillbaks, inte bara rent jobbmässigt utan även pengamässigt (ni vet, när man inser att det kommer bli sådär fattigt igen så man ibland undrar om man har råd att pissa ens...) men det får helt enkelt gå. Har iallafall två guidade turer på g, och det är ju alltid något. Skulle gärna vilja ha minst en promenad i veckan, så det är målet jag jobbar mot för tillfället. 
 
Näe, vet ni vad, jag har faktisk inte nått vettigt att skriva. Haha, fast jag gjort så mycket den senaste tiden, så är jag för seg. Kan ju i och för sig bara räkna upp den senaste veckans aktiviteter, så blir det en enkel punkt efter det. Varsågoda:
 
- I fredags var jag till Camden två gånger. Först på en bartenderkurs som jag måste ha för såna skift och där fick jag lära ut en del saker, som att boxa ett bord, vilket jag inte har en aning om vad det heter på svenska. Vi fick också lära oss hur en eventbar kan sättas upp, men inte ett skit om drinkar eller nått sånt. Nyttigt? Nja... Efteråt åkte jag hem, duschade å så och sen tillbaks till Camden (för att jag älskar att åka tunnelbana drygt en timma enkel tur, eller inte) för ett gig med kompisen i Truly Lover Trio. Bra kväll. 
 
- I lördags var jag modell/katalogutdelare/promotor för Gudrun Sjödén och efter det åkte jag till det däringa Camden IGEN för att jag behövde besöka en butik där (och såklart hade de inte det som jag åkte extra för!)
 
- I söndags prickade jag först av en massa måsten på en lista och sen jobbade jag extra på en konsert i O2 Arena. Hade faktisk ganska kul, förutom att det stör mej när folk inte jobbar på jobbet. 
 
- I går var jag till... eh... Camden IGEN! Fasiken, man kan tro att jag gillar det stället extremt mycket, vilket jag inte gör (fast jag ska dit på lördag igen, men det är bara för att de flyttat konserten från Shepherd's Bush, vilket hade passat mig mycket bättre). Igår var det ja: Jag var inbjuden till agenturens Staff Awards (personalfest om man så vill) och tänkte att det kunde vara ett bra sätt att nätverka. Fick träffa några som jag gärna ville möta, framförallt för att jag vill att de ska börja boka mig till skift. Så mötte jag en bokare som jag tror ogillar mej men hon var så där (fejk?)trevlig som bara engelska brudar kan. Och så träffade jag Robert som är en av de högsta cheferna. Första gången jag träffade honom var månader innan jag började som servitris, för att jag kontaktade honom efter att ha sett en gammal annons på typ handelskammarn eller ambassadens hemsida. Sen har jag såklart sett honom några gånger i samband med jobb, och nu kom han fram och sa att vi borde boka ett möte för att se om det finns nått bra projekt för mej i företaget. Gudars, vad jag hoppas att det finns det. Ett jobb alltså. Ett riktigt, ett sånt där jag får använda mina talanger och kunskaper, där jag kan växa och göra skillnad.
 
Däremellan har jag som sagt jobbat. Inget speciellt alls. 
Punkt.
 
 
Camden på en lördag - sjukt jobbigt för den här tanten.
 
Taggar: Camden, London, Londonsvensk, jobb;

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: