Lalla i London

2016-02-24
00:29:00

Den lila drottningen
Men ojoj, det börjar bli lite vardagsmat det här med att se de engelska kungligheterna. Först såg jag prins Edward; inte bara en utan två gånger inom loppet av bara ett par veckor. Sen susade prins Andrew förbi i samband med statsbesök från Kina och däremellan har jag sett ett antal bilar med poliseskort och visselpipsgubbar och annat som tytt på att det är nått högdjur på ingång. Så idag fick jag se drottningen i egen hög person. Hon kom susandes förbi i en bil med ganska odiskreta rutor och drottningflaggan på taket och där inne satt majestätet i all sin lila glans. Ett hattförsett huvud som vanligt och en syrenlila dräkt. Det var faktiskt lite coolt! Väl på jobbet skröt jag lite och min kollega googlade och fick fram en bild som liknar den här: 
 
 
Lizzie var tydligen på väg till Bond Street för att kolla hur det går med byggandet av den nya förbindelsen Crossrail (ja, typ tunnelbana). Linjen har blivit döpt efter drottningen själv - Elizabeth line - och såklart kommer linjefärgen vara lila. Ja du, Lisen, där fick du till det med färgmatchningen idag åxå. 
 
Det finns förresten stor chans alt. risk för att jag inom en snar framtid får se ytterligare en kunglighet, men det är så hemligt så det kan jag inte berätta här och nu. Istället ska jag avrunda blogginlägget och ägna mig år att googla och jämföra några fler mobiltelefonmodeller. Den jag har nu är hopplös. Hej å hå och hejdå. 
 
 
 
Taggar: Elizabeth Line, London, Londonsvensk, drottning Elizabeth, lila;

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: