Lalla i London

2016-02-20
20:25:30

Så oproduktivt det låter...
Man skulle kunna definiera det som skrivkramp. Eller brist på fantasi. Eller så har det verkligen inte hänt nått spännande som jag har lust att skriva om den senaste veckan. 
 
Idag hade jag tänkt söka en massa jobb. Mitt kontrakt tar ju liksom slut den sista april och vi stänger redan vid påsk, vilket är ynka fem veckor bort. Visserligen har jag fortfarande kvar möjlighet till timmar hos min agentur, men jag behöver ett riktigt jobb. Ett sånt som betalar hyra och räkningar och som man sen får en slant över från. Drömmen vore såklart att få planera event och det är framför allt sånt som jag söker. Har ju iallafall fått lite mer erfarenhet med mitt nuvarande jobb. Så idag skulle jag alltså toksöka. Jag skickade iväg en ansökan. EN! Fast den jobbade jag länge med och sen har jag faktiskt gjort lite research på en massa ställen som jag är intresserad av. Nya tag imorrn helt enkelt!
 
Nu ska jag fortsätta på min något ohälsosamma väg och vräka i mig Wotsits - Englands svar på ostbågar. Eller ostkroker som vi säger i Värmland. Japp, så får det bli (efter en pizzamiddag och choklad tidigare under eftermiddagen...). Så ska jag kolla på en annan med skrivkramp, nämligen Shakespeare in Love. Såg den på bio, men det var ju när den va ny på 1500-talet...
 
 
Män dä äjju ostkroker!
 
Taggar: London, Londonsvensk, filmkväll, jobb, ostbågar;

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: