Lalla i London

2016-02-01
20:50:57

Sevärdheter
Hej. 
Det här är mitt nygamla, positiva jag. Det tar mig ca 11-12 minuter att gå mellan jobbet och tunnelbanestationen vid Embankment. Slutade redan kl 5 idag, traskade glatt iväg och när jag stoppade handen i fickan för att ta fram mitt travelcard så upptäckte jag att jag glömt mobilen på jobbet. Så jag fick knalla vägen tillbaks, hämta luren och gå tillbaks igen. Först tänkte jag givetvis "jaha, det va 25 bortslösade minuter av mitt liv" (ja, inkluderat att gå in på jobbet och hämta dreten), men så kom jag på att det givetvis var MOTION och det ska ju vara nyttigt säjs det. Så då blev det helt plötsligt positivt. OCH jag hann hem till Emmerdale så allt var frid och fröjd. 
 
På tal om promenad till och från jobbet. Det är faktiskt ganska häftigt när jag tänker efter. Ja, inte grejen att jag går denna sträcka varje dag, dvs motionerar utan att anstränga mig, även om jag ju som ni (kanske) vet är ganska lat. Nej, det som är lite coolt är sakerna jag ser efter vägen: Buckingham Palace, Big Ben, London Eye, Trafalgar Square. Varje dag passerar jag i närheten av världskända landmärken. Sånt som en del drömmer om att se i åratal, kanske hela liv. Jag ser dem varje dag. Jag är så stolt över min fina stad!
 
 
Ett av lejonen på Trafalgar Square och med stor sannorlikhet turister i lustiga hattar. 
 
Taggar: Big Ben, Buckingham Palace, London, Trafalgar Square, jobb, svensk i London;

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: