Lalla i London

2016-01-19
22:58:00

Men era jäkla pedalister!
Så här ser trafikordningen ut i London:
1. Cyklister. De är viktigare än alla andra och stannar inte för nått, för de har en Superstålmannenhjälm som skyddar mot allt (inte bara olyckor, utan troligen även cancer, radioaktiv strålning och munsår, skörbjugg och annat). De skriker gärna väldigt fula saker till fotgängare, givetvis utan att sakta ner farten för de vill inte gärna ha svar på tal.
2. Bilister. De kan bromsa, men de gör det helst inte. Korsar du en gata och en bilist helt plötsligt svänger in på sagda gata utan att använda blinkersen så är det ändå ditt fel om du blir påkörd. Du borde ju ha gissat att han/hon kanske skulle svänga och rent av ta kurvan på två hjul eftersom ja, de kan bromsa men de gör det helst inte. 
3. Fotgängare. Om du är ute och går får du skylla dig själv. 
 
Ja, det kan hända att jag nästan blev överkörd av en cyklist idag. Dessutom en som inte hade lyse i vintermörkret. Men visst, det var mitt fel att han kom farandes som skjuten ur en kanon. Såklart, som vanligt. 
 
 
Som vanligt är det inte cyklarna på bilden som skrivit brevet. Det handlar inte heller om just dessa två.
 
 
Taggar: London, cyklister, promenad, svensk i London;

Kommentar:
#1: Pernilla

Haha sista året jag bodde i London var det jag. Brukade cykla från Wandsworth till Bank. Tog svängen vid Parliament House i full fart 🚴🏻🚵🏻. Men bra motion var det 👍

Svar: Farligt :O
Lalla i London

2016-01-21 @ 08:57:24
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: