Lalla i London

2016-01-18
10:55:00

Veckonummer och bankID
Det här med veckonummer... Jag har inte tänkt så ofta på det tidigare, men jag tror att svenskar är lite besatta av veckonummer. Ni vet; "jag kommer på besök vecka 15, är du ledig då?". Vet du, jag vet inte. När är det? Mars? April? I England finns det ingen sån indelning av veckor. Jag vet inte när vecka 15 är. Upplys mig om exakta datum, tack (och det kom jag på för att jag precis fick ett mail som hänvisade just till detta, men jag har som sagt ingen aning).
 
En annan grej som irriterar mej ofantligt mycket mer: BANKID! Det är ta mej tusan problem efter problem efter problem. Nio gånger av tio funkar inte skiten. Jag får liksom planera i förväg när jag kan tänkas ha obegränsat med tid för att logga in. Igår kväll tog det mej i runda svängar en timma utan att ens lyckas logga in på csn. Nästan varje gång säger datorn att programmet saknas, jag laddar ner det igen, startar om datorn (bara det en process på fem minuter. Minst.) och får samma resultat; att programmet saknas. Fast jag precis laddat ner det för femtioelfte gången. Sån jävla buggskit!
 
Slut på meddelandet.
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: