Lalla i London

2016-01-23
17:53:00

Drömmen om Nashville
Jag kan inte direkt påstå att jag varit nån fan av USA. Tycker att det är landet som är lite för mycket; för högljutt, för mycket världspolis, för mycket dubbelmoral och för mycket av allt liksom... Efter mitt Vegasbesök för några år sedan så blev jag ändå nyfiken på att se mer. Jag tycker forfarande att de lägger sig i för mycket saker i andra länder när de inte är direkt världsmästare på att ta hand om sitt eget land, men samtidigt så finns så mycket att se och uppleva. Vill gärna åka tillbaks till Las Vegas, ta en tur till Dallas, upptäcka New Orleans och andra delar av södern, följa i Scarlet O'Haras fotspår, shoppa i New York, hälsa på släktingar i svenskbygderna, åka Route 66 i en gammal amerikanare, besöka en ranch och rida med riktiga cowboys, Niagarafallen, Californinen, Chicago... Listan kan göras ganska lång. 
 
Den senaste tiden har jag dock tänkt mer och mer på en speciell stad: Nashville. Under hösten kollade jag både på tv-serien Nashville och på Jills Veranda. Två helt olika serier som båda på sitt sätt gör fin reklam för musikstaden. Jag har faktiskt under årens lopp allt oftare fått erkänna att jag gillar country. Förr tyckte jag det var skit, och mycket av den musiken som jag ogillade här inte till mina favoriter nu heller. Men samtidigt så... Det är ju här som rock'n'roll har sina rötter. Johnny Cash, Hank Williams, Dolly Parton - bara tre av alla fantastiska artister som uppträtt här. Nu för tiden är det Brad Paisley, Old Crow Medicine Show och Dixie Chicks som håller fanan högt. De sistnämnda ska jag faktiskt se och höra här i London i maj. 

Hur som helst, allt detta har resulterat i en önskan om att en dag får möjlighet att besöka Nashville. Skulle vara fantastiskt att se alla dessa små och stora arenor, andas countryluft och uppleva livsstilen i staden som ÄR countrymusiken från både igår, idag och troligen även imorrn. Har faktiskt tänkt så långt så jag skulle vilja göra en kombinationsresa till Viva Las Vegas, Nashville och Memphis. Nu ska jag bara hitta det perfekta ressällskapet. Och spara pengar förstås!!! Låt oss säga att det får ingå i femårsplanen...
 
 
Jag har ju inte varit i Nashville än, så ni får en bild från Las Vegas istället!
 
 
Taggar: Las Vegas, Nashville, resa, resor;

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: