Lalla i London

2016-01-17
19:46:48

Fina Notting Hill
Det blir sällan precis som man tänkt sig. 
Idag hade jag planerat att gå på en meetup igen; en guidad promenad runt Piccadilly och St James's. Det blev dock tvärstopp halvvägs till mötesplatsen, då jag försökte byta tunnelbana i Earls Court. 15 minuter väntade jag på ett tåg som aldrig kom och först då meddelande de att det skulle ta ytterligare 12 minuter. Som den gnällkärring jag får lov att vara (visste att det var nått bra att närma sig medelåldern - eller är jag redan där?) så stampade jag iväg och klagade. Hur fanken kan det ta så lång tid i denna kommunikationernas guldålder att inse att tåget kommer vara en halvtimma försenat? Vavava? Självklart var det inte deras fel på stationen, det är det väl aldrig? De uppmanade mig dock att klaga vidare via email och det ska jag baske mig göra! Surtanten!
 
Hur som helst, denna brist på information gjorde att jag inte hann ta en alternativ rutt och på så sätt hinna. Istället bestämde jag mig för att åka till Notting Hill och ta en fotopromenad där istället. Både nytta och nöje alltså. Det blev typ en och en halv timma ute i friska luften, så åtminstone krôppskrutten är nöjd över dagens aktivitet. Nu är jag hemma igen, ska fixa en räksallad och glo på netflix tills min flatmate kommer hem och stönar för att jag stör. Japp, så får det bli!
 
 
Ja, jag skulle kunna tänka mej bo i Notting Hill, men det saknas lite stålar för det...
 
 
Taggar: London, Londonsvensk, Notting Hill, motion;

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: