Lalla i London

2016-03-26
17:20:11

Mitt i påsken
Påskaftons eftermiddag. Idag har jag gjort typ tre saker: 
1. Kollat på veckans Emmerdale
2. Sökt ett antal jobb
3. Mosat i mej onyttigheter. 
Har på känn att resten av dagen kommer se ut på samma sätt.
 
Igår var jag ut i princip hela dagen, åtminstone från lunchtid fram till kvällen. Först promenaderade jag i Kensington och tog en massa bilder. Sen gick jag till Olympia för att kolla in Ideal Home Show, en mässa med allt för hus och hem. Fick ett gratispass av företaget som gjort mina specialsulor. Träffade även deras representant och vips hade jag beställt nya sulor för drygt £200... Just det, jag som blir arbetslös inom kort. Men efter att jag skadade min stortå i höstas så har de jag redan har blivit slitna på nått snett sätt, antagligen för att hela, jäkla tån är sned. De nya kommer även stötta just stortån för att försöka rädda och förbättra knölen som växt. Ser ut som en hallux valgus, men fotmannen trodde det var pga min lilla olycka. Han gjorde en snabbröntgen och den visade att det inte är något inre fel, bara knotan som ligger fel. Han visade mig även övningar och skulle skicka fler och kanske, kanske behöver jag inte en framtida operation. Excellent!
 
Efter ett lite längre besök på mässan än jag först tänkt - bland annat råkade jag hamna mitt i en Prosecco-provning - så knallade jag vidare i den underbara vårvädret. Nästa anhalt var Westfield shoppingcenter och jag kunde med viss självbelåtenhet lämna stället med två av tre presenter som skulle inhandlas inför april + att jag kom ihåg att hämta min medicin på apoteket. Sjukt nöjd med det, men kände mig rätt så sliten när jag kom hem. Tur att jag hade en skvätt vin, lite god ost och ett Netflixabbonemang så jag kunde chilla med en film. 
 
 
Det luktar vår i Kensington...
 
 
...och på Olympia var det vår även inomhus...
 
 
...och de bjöd på Prosecco!
 
Taggar: Kensington, London, Londonsvensk, blogg, jobb;

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: