Lalla i London

2016-03-20
16:10:46

Nu är det visst i övermorgon
Jag ljög. Inte medvetet, men ändå. Sorry, det var inte meningen. Jag tänkte faktiskt skriva ett inlägg igår, men så gjorde jag en utflykt till andra sidan stan, och på väg hem åkte jag via ett shoppingcenter till en stor supermarket (de kallar den till och med megamarket!) och gjorde en rejäl veckohandling. Kom inte hem förrän klockan var nästan åtta på kvällen, åt mat och chillade. Var lätt sliten efter 10 timmar på stan. Ja, det är jobbigt att vara turist!
 
Utflykten då? Ville gärna se en utställning om en gubbe som hette Samuel Pepys på National Maritime Museum i Greenwich. Upptäckte att det inte går några tåg dit denna helgen för som vanligt bygger de på nån räls - samma visa varje helg typ, så försökte hitta det smidigaste alternativet. Till slut gav jag upp och tog tunnelbanan och DLR (förarlösa tåg som går från the City genom Docklands). Kanske inte snabbaste vägen, men jag vet hur jag tar mej från A till B iallafall! Utställningen var intressant, även om jag måste medge att jag kände till mycket redan innan. Roligt att höra utdrag ur hans dagbok dock. Låt oss säga att han inte höll ner på skvaller och pikanta detaljer. Fast vem gör det i en privat dagbok som man tänker att ingen ska läsa?
 
Har tidigare utlovat en liten resumé av veckan som varit, så här får ni den:
 
Förra söndagen jobbade jag på O2 Arena. De körde ett event som heter Country to Country och är föga oväntat ett countryevent. Tror minsann jag redan nämnt detta (?). Hur som helst hade jag lättaste jobbet i världen; sålde öl och hot dogs i pauserna mellan banden och hej så gôtt det var att bara stå där, le och langa kôrv. Önskar bara att jag kunnat höra och se artisterna bättre, men jobbar man så gör man. Helt okej eftermiddag och kväll iallafall, och kan tänka mej att jobba där igen.
 
På måndagen blev min manager sjuk och jag blev tvungen att jobba dubbelt. Var lite trött eftersom jag hade morgonskift (för en gångs skull) och inte blev det bättre av att det var två separata middagar och en drinks reception (mingel med vin kan man kanske kalla det på svenska?). Tyckte dock att det gick ganska hyfsat och kocken var nöjd. Enda riktigt dåliga var att tjejen som är teamleader bestämde sig för att köra två vagnar med disk rakt genom den ena middagen. Visserligen övertäckt, men vem gör det?? Jag var inte så imponerad. Dagen efter får vi ett missnöjesmail med diverse klagomål som i sig inte är så farliga, men tillsammans blir de allvarligare och det som verkar vara det värsta är ändå de där diskvagnarna. Jag är inte förvånad och det är givetvis mitt ansvar att en sån sak inte händer. Kände mig inte direkt duktig. Men, det var ju bara att bita ihop och komma igen och resten av veckan gick plötsligt skitbra. Inte för att det var så många dagar då haha.
 
På torsdag var jag ledig då jag väntat mej besök som blev skjutet på framtiden. Nu var det ju iofs St Patrick's Day så jag var ganska nöjd ändå. Upptäckte än en gång att jag skulle behöva ett par till spontanta pubkompisar, men hittade iaf en vän som ville ses för en pint på en irländsk pub. Eller irländsk förresten; det var på en av de där vanliga ställena som gärna vill profilera sig som just det, men i själva verket är en vanlig pub. O'Neills vid Kings Cross. Nu gillar jag visserligen kedjan, men så himla många leprechauns bor det ju inte under deras bord, om man säger så... Nu spelade det ju inte så stor roll; fick trevligt sällskap, lyssnade på ett liveband och hade ett par schyssta timmar på puben. Efteråt gick jag förbi på en annan pub, mest för att jag var kissnödig men också för att jag hört att den skulle vara lite cool. Toaletterna funkade och interiören var minst sagt kul, men ensam i en fullpackad pub var inget jag hade lust med just då så åkte hem. Bra kväll iallafall!
 
 
Queen's House i Greenwich, fotat från Old Royal Naval College
 
 
Taggar: Greenwich, London, Londonsvensk, jobb;

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: