Lalla i London

2016-03-29
22:46:19

Öka takta sista kvarta
Men nu gör jag ju tvärtom. Idag har jag verkligen slow motionat mej genom jobbpasset. Inte tagit i nämnvärt. Faktiskt nästan snudd på inte arbetat under åtminstone halva dagen. Det går segt nu. Denna vecka ska vi städa undan allt så de kan börjar riva i köket (det som ska genomgå en totalrenovering = anledningen till att vi stänger och jag blir arbetslös, ifall jag varit otydlig med det). Min chef är inte till så mycket hjälp heller precis. Men det får gå. Under eftermiddagen sa han förresten att om vi jobbar på onsdag och torsdag så kan vi vara lediga på fredag. Jättebra tänkte jag och anmälde mig genast till en bartenderkurs som min nygamla agentur har. MEN (!) när jag var på väg hem så kom jag på att vi har en kaffebeställning på fredag. Typ 3 personer. Så pga detta vet jag inte om jag kan gå på kursen. Ska bli intressant att se om han ställer upp och gör den där kafferundan eller om jag måste ställa in hela dagen...
 
Just det, jag har ju varit ledig under helgen åxå. Tror jag redan läckt nyheten om att jag beställt nya, dyra skoinlägg (kort resumé isf: de tror att de kan hjälpa mig med min knöl på stortån) då jag gick på mässa i fredags. Både lördagen och måndagen gick i lathetens tecken (på påskafton orkade jag med nöd och näppe gå till närköpet som ligger två minuter från mitt hus, men fick dra på mej skorna då chokladbegäret vann en knapp seger). På söndagen var jag ute mest hela tiden. Eller från lunch iallafall. Det var nämligen dags för the Boat Race, en snart 200-årig (nåja, år 2029 that is) tradition där Oxford och Cambridge tävlar i rodd. Eftersom båda universiteten anser sig vara snäppet bättre i allt, eller åtminstone det mesta, än det andra så är det en otroligt prestigefylld tävling. Jag som tänkte att sällskap är roligt ordnade en meet up med Putney Social, runt 30 personer dök upp och vi hade en trevlig, men blåsig eftermiddag nere vid floden. Efteråt var det en liten pubrunda och jag lyckades vara ute i runt nio timmar... Förresten, Oxford vann damloppet (efter att Cambridge nästan sjunkigt!) men förlorade herrarnas rodd. Jaja, det kommer ett nytt år och en nytt Boat Race. 
 
 
Strax innan damernas start vid Putney Bridge.
 
 
Efter att startskottet gått skyndade vi tillbaks till mötesplatsen för att
kolla andra halvan av loppet och målgången vid Mortlake via tv. 
 
 
 
 
Taggar: London, Londonsvensk, Putney, boat race;

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: