Lalla i London

2015-08-25
16:20:00

Dags för panik?
Håhåjaja, då va det sådär igen. Kvällens jobb blev inställt. Skulle ha jobbat på Craven Cottage, Fulham FC's hemmaarena. Det var meningen att jag skulle ha varit där i lördags åxå, men samma visa då. Som tur var så blev jag iallafall flyttad till ett annat event då, och fick för första gången uppleva cricket live - ja, det var en låååång dag och nej, jag fattade inte sådär jättemycket. Fast å andra sidan satt jag ju inte på det feta arslet och satte mig in i spelet heller. Det bästa med matchen verkade ändå va att dricka Pimm's i solen, vilket jag givetvis inte gjorde eftersom jag jobbade. 
 
Just det här är det absolut sämsta med att jobba för en agentur. De ställer in skift på kort varsel och så står man där utan inkomst. Det är betydligt bättre att vara casual staff (typ tillgänglig personal vid behov är det närmaste jag kan beskriva det som på svenska) för en cateringfirma. Det händer att det blir avbokningar, men inte så ofta och man prioriteras framför extra inhyrd personal. Det har varit ett bra sätt att kunna jobba så, för att jag velat få igång min guidning. Som det ser ut just nu kan jag dock inte leva på att göra mina guidade promenader, vilket är anledningen till att jag börjat söka heltidsjobb i större utsträckning. Kanske jag borde leta efter ett deltidsjobb som jag kan stötta upp med catering och fortfarande promenera med svenska turister? Så många val och när vet man att det blir rätt? 
 
PS! Jag har visst blivit extra jättetjock under våren/sommaren och måste går ner i vikt, dels för att mina kläder ska passa men åxå för hälsans skull. Därför tog jag en promenad i förmiddags, för att komma igång. Nu på eftermiddagen har jag molätit knäckebröd. Det hjälper inte direkt...
 
 
Kia Oval Cricket Ground
 
 
 
 
Taggar: London, Londonsvensk, blogg, catering, jobb, jobba;

Kommentar:
#1: Anonym

Jobbade du på Ashes matchen? Sååå avundsjuk är jag i så fall 😱

Svar: hahaha ja kanske :-D
Lalla i London

2015-08-26 @ 03:40:37
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: