Lalla i London

2015-08-25
11:18:00

Guldkant?
Jomen, det gick ju helt okej. Den däringa intervjun igår alltså. Som vanligt kom jag på fler saker som jag borde ha fått fram sådär i efterhand, men det är okej. Kanske får jag komma på en andra intervju. Det kändes som en möjlighet iallafall, men det beror såklart på övriga sökande. Förresten så har jag en till bokad på torsdag. Det börjar rulla på nu. Dessutom har jag fått en del skift med agenturen jag jobbar för, så nu håller jag igång tills mina vanliga jobb börjar om ett par veckor. Äntligen flyt!
 
Efter mötet passade jag på att vara lite kungligt kulturell. Förra året var jag ju på Buckingham Palace och får man biljetten stämplad så gäller den i ett år. För mig gäller den fram till 12 september, så jag tänkte att va tusan, kan jag gå dit gratis så ska jag baske mej göra det åxå. Passade speciellt bra då jag var i krokarna och inte hade nått annat för mej. Det palatset är verkligen nått utöver det vanliga, till och med för en som är så besatt av slott som jag. Inte för att jag skulle vilja bo mitt i allt det pråliga, men jisses så mycket guld och historia det finns där. Är ni i London under de sommarmånader som det är öppet, så gå dit! När jag ändå var där så kollade jag även in caféet, då jag hoppades att några cateringkollegor kanske hade fått sommarjobb där. Och ja, jag träffade flera stycken, bland annat min manager. Trevligt att se andra arbeta när man själv är ledig. 
 
 
Bilden på Buckingham Palace är tagen förra året. Då var det strålande väder, idag var det pissregn.
 
 
 
 
 
Taggar: Buckingham Palace, Den svenska guiden, London, Londonsvensk, turist;

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: