Lalla i London

2015-08-28
19:13:58

Nej tack, det blir inte så bra.
Japp, idag har jag tackat nej till ett jobb. Var ju på intervju igår och var ganska besviken efteråt. Inte för att jag gjorde dåligt ifrån mej, nej tvärtom så fick jag ju jobbet. Det jag var besviken över var att jag hade förväntat mig en helt annan grej. Skickade en öppen ansökan där jag skrev att jag var intresserad av företaget och gärna ville träffa dem för att se vilka möjligheter det fanns för mig (och för dom SÅKLART). Detta tolkade de tydligen som att jag ville ha ett likadant jobb som jag redan har, det vill säga som personal vid behov. Killen som intervjuade mig trodde att det var det som jag sökt, men jag vill ju ha något mer permanent och framför allt ett jobb där jag får utveckla mina talanger som organisatör. Mailade och tackade imorse, men tro det eller ej: nu har han svarat att han vill att jag ska fundera IGEN på de typ 10 skift han gett mig i september och oktober. Visserligen är det som teamledare, men ändå... 
 
Idag har jag iallafall jobbat på Hampton Court Palace igen. Håhåjaja, inte är det speciellt skojsigt och inte blir jag rik på det heller, men nån krona får jag ju ihop under tiden som jag söker vidare. Haha, när jag tänker på det så är jag inte ens sådär jättebra på det. Inte när det gäller städabiten iallafall. När jag blev ombedd att sopa ihop lite under bord och stolar (en del vuxna sölar mer än ungarna förresten...) gick jag där och fnulinerade på att jag skulle aldrig anställa mej för att städa. Är ta mej tusen dretdålig på det. Antingen är jag för petnoga och det tar föööör lååååång tiiiid eller så fuskar jag så grymt att jag får dåligt samvete. Så nu vet ni varför jag har lite stökigt hemma...
 
Hur som helst; jag är säker på att det finns ett jobb som kommer passa mej perfekt och en arbetsgivare som även inser detsamma. Hoppas bara det händer snart!
 
 
Taggar: London, Londonsvensk, catering, jobb, jobba;

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: