Lalla i London

2015-12-14
00:09:48

Luciadagen utan sång
Full rulle. Så har det varit på både jobb och fritiden den senaste veckan. Har haft mycket att pyssla med och arbetspassen har varit långa (alltså; mer pengar till mej!) så har inte riktigt orkat engagera mej i nån blogg. Sorry, jag veeeeet att ni saknat mina inspirerande och intressanta texter (eller så har ni inte ens tänkt på att kolla om jag skrivit nått alls...) 
 
Har som sagt jobbat och jobbat den senaste tiden. Två riktigt sena fredagskvällar och där emellan vanliga kvällspass. Helgerna har ju iofs varit lediga, men förra lördagen hjälpte jag till att dela ut kataloger utanför en Gudrun Sjödén-butik. De har en vanlig butik nära Covent Garden, men just nu har de även en liten pop up store i Marylebone och de behövde lite hjälp då Gudrun själv besökte butiken. Hade en trevlig dag som jag avslutade med en promenad via Oxford Street, genom Mayfair till Green Park då jag tittade på julskyltning. Trevligt. Och när jag inte jobbat eller tittat i skyltfönster har jag letat julklappar. Inte för att jag köper så många, men vill ju hitta rätt. Vet inte hur det gick med den saken. Hoppas mottagarna blir nöjda iaf... 
 
Efter sista julklappsrundan denna söndagseftermiddag så har jag haft en lat kväll. Hade funderingar på att gå på nått slags luciafirande - svenskt givetvis eftersom det inte alls är brittiskt. Släppte dock tanken, då jag ville använda mina slantar på annat. Dessutom kände det verkligen som att jag behövde varva ner lite och ta saker som de kommer. Nästa helg planerar jag att behöva två hela dagar hemma med netflix och packa kappsäcken. Under julen kommer jag nämligen va i VÄRMLAND. Tjohoooo! Och det bästa med det är att mina fina brorsöner kommer vara hos min pappa när jag är där, och de får sina julklappar på julafton för en gångs skull. Ska bli så himla mysigt!
 
 
Har tagit med adventsljusstaken som mormor gav mig för kanske 25 år sen. I England firar de inte adventstiden som i Sverige, men jag är ju en typisk invandrare som vägrar överge mina egna, svenska traditioner. Såklart... Tomten i träskon är för övrigt en av de första julklappar som lillebror C valde ut till mej. Jättesöt!
 
 
Taggar: London, Londonsvensk, advent, jul;

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: