Lalla i London

2015-02-23
23:10:00

Biter ihop och kör en runda till
Ledig, ja det heter visst så. Är man näst intill arbetslös så är det dock ingen vila. Har som vanligt sökt en massa jobb och insett än en gång att jag kanske måste lämna min älskade stad. Hittar jag inte ett jobb som jag kan försörja mig på (alltså inte de två jobb jag har för tillfället...) så måste jag nog tyvärr dö en smula och sen ge upp och flytta. Det gör lite ont, det är inte det jag vill men jag måste ju betala mina räkningar, hyran och ha ett par pounds kvar till mat. Nöjen och andra inköp existerar inte och någon resa till Sverige kan jag inte unna mej som det ser ut nu.
 
Kanske låter det som om jag gett upp helt och hållet, men det har jag inte. Jag är bara krass och realistisk. Idag har jag sökt flera intressanta jobb, bland annat ett som jag till och med åkte iväg till. Tyvärr var personen jag sökte inte anträffbar (min vanliga otur), så jag fick snällt maila min ansökan ändå. Men visst skulle jag passa i den här miljön:
 
Taggar: London,, jobb;

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: