Lalla i London

2015-02-06
18:45:10

Full rulle på hjärnkontoret
Åh, jag vill komma igång DIREKT!
Som vanligt när jag börjar planera saker så vill jag att det ska hända direkt, och eftersom mitt liv (på riktigt den här gången) är beroende av det så vill jag ännu mer att det ska ha skett redan igår.
 
Jag har bollat mina idéer med ett par personer, fått lite ekonomisk hjälp att öppna upp en kanal och fått en ganska klar bild av var jag ska börja och hur det ska se ut. Sen kanske jag har lite utvecklingsplaner, men de får vänta precis nu. Den svenska guiden är redo för att erövra London!
 
Jobbade ett helt skift på mitt nya cateringjobb igår. Dagen gick fort, jag gillar verkligen att hålla på med det, men när jag stod och putsade glas och lät tankarna vandra så kom jag åxå fram till att om jag skulle försöka leva enbart på detta så skulle jag vara tvungen att jobba typ 200 timmar per månad, alltså en extra arbetsvecka. Inte ens då skulle det vara fett, men åtminstone överlevnadsbart. I längden går det inte att leva så, inte för mig iallafall. Jag har gjort det förut, men det är slitsamt och i längden blir man ganska less och olycklig. Att ständigt leva på minimalt med pengar, inte ha råd med någonting. Jag skulle behöva en del saker, som tex riktiga skor, men allt sånt får vänta just nu och att vänta för alltid... nej, det går inte. Jag låter säkert bortskämd och jämför man med en hemlös eller en fattig person i ett u-land så är det inget att gnälla om, men för mej är det viktigt och jag är beredd att jobba för att komma dit jag vill och i ärlighetens namn tycker att jag borde vara! Så nu är det framåt, uppåt och under tiden så kör jag skift på cateringen. Nästa vecka fick jag iallafall 20 timmar och så har jag anmält intresse till mitt gamla jobb så hoppas någon har användning för mig där.
 
 
 
 
 
Taggar: Den svenska guiden, London,, jobb;

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: